برخي كميته هاي 28 گانه ستاد اهه فجر انقلاب اسلامي برنامه‌هاي خود را براي برگزاري باشكوه‌تر اين ايام اعلام كردند.

به گزارش  ایسنا :با تشكيل ستاد دهه فجر و شروع به كار كميته‌هاي 28 گانه اين ستاد، بسياري برنامه‌ها و فعاليت‌ها در دستور كار قرار گرفته و به تصويب اين ستاد رسيده است.

معاون استاندار: دستگاه‌هاي اجرايي در دهه فجر عملكرد خود را براي مردم تشريح كنند

دومين جلسه كميته نهادها و سازمان ها به منظور جمع بندي پروژه‌هاي قابل افتتاح در دهه فجر امسال با رياست معاونت عمراني استانداري و در محل استانداري تشكيل جلسه داد.

در اين جلسه مقرر شد كه دستگاه‌هاي اجرايي گزارشي از عملكرد خود را در سال جاري تهيه كرده و جهت تنوير افكار عمومي به مردم ارائه كنند.

سيدعليرضا نبوي زاده در اين جلسه با اشاره به افزايش 54 درصدي اعتبارات استان گفت: پروژه‌هايي كه در دهه فجر امسال افتتاح مي گردند، از نظر حجم اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است.

وي در ادامه با اشاره به تاكيدات دولت جهت اطلاع‌رساني به رسا نه‌ها و آحاد مردم از دستگاه‌هاي اجرايي خواست تا در فرصت ايجاد شده در دهه فجر امسال به ارائه كارها و عملكردهاي خود در سال جاري بپردازند.

كميته فرهنگي ،هنري،تبليغات،شعر و شعار ستاد تشكيل جلسه داد

جلسه كميته فرهنگي ،هنري،تبليغات،شعر و شعار ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان يزد در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تشكيل شد.

در اين نشست كه با حضور جمعي از مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار شد، معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد نقش تاثيرگذار مسائل هنري در رشد و ارتقاء ارزشهاي انقلاب اسلامي را بسيار حائز اهميت برشمرد و گفت: نهادهاي فرهنگي استان بايد سعي كنند با انجام برنامه ريزي‌هاي دقيق فرهنگي در راستاي القاي تفكر انقلابي در اذهان عمومي تلاش كنند.

مسئول كميته فرهنگي و هنري و تبليغات، شعر و شعار ستاد دهه فجر استان يزد . با اشاره به ويژگي هاي منحصربه فرد انقلاب اسلامي افزود: انقلاب اسلامي نشان از بالا بودن ظرفيت‌هاي فرهنگي وانقلابي در ايران ا ست، رشادت هاي مردم غيور ايران اسلامي در جريان مبارزات انقلابي ايران نام كشورمان و به ويژه انقلاب شكوهمند اسلامي ايران را در تاريخ جاودانه كرد.

محمد جواد رفاهي بر انتقال صحيح ارزش‌هاي انقلاب به نسل جوان تاًكيد و تصريح كرد: مسئولين نظام از تحريم‌ها ترسي ندارند، ولي مشكل ما معضلات فرهنگي است كه بايد با هويت بخشي به مراسم ايام الله دهه فجر وبا بكار گيري شيوه‌هاي جديد در بر پائي اين مراسم باشكوه با اين گونه معضلات مبارزه كنيم.

محمدجواد رفاهي با بيان اينكه حركت هاي انقلابي ديگري نظير انقلاب فلسطين و لبنان از ايران الگوبرداري مي كنند، اضافه كرد: اين انقلاب حاصل خون شهدايي است كه با از خودگذشتگي براي ما به ارمغان آورده‌اند وبايد سعي كنيم با انجام كارهاي فرهنگي بسترسازي لازم را براي حفظ ارزشهاي انقلاب در جامعه انجام دهيم.

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان برنامه ريزي دقيق و مشخص براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در جامعه را از فعاليت هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان عنوان و خاطرنشان كرد بايد با طرح شيوه هاي جديد و موثر از فرهنگ و هنر ارزشمند كشورمان به عنوان ابزاري براي مقابله با تهاجم فرهنگي غرب استفاده كنيد.

وي بر پائي شب شعر انقلاب عاشورائي. انتشار كتابهاي انقلابي به همراه تصاوير راهپيمائي وفعاليتهاي گسترده‌ي تشكلهاي مردم نهاد را از ديگر برنامه هاي اين كميته در ايام الله دهه فجر عنوان كرد.

اداره كل اوقاف برنامه‌هاي خود را اعلام كرد

مديركل اوقاف و امورخيريه استان يزد برنامه هاي اين نهاد را درايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در استان تشريح كرد.

مديركل اوقاف و امورخيريه استان يزد با اشاره به برنامه‌هاي اين اداره كل در بيست و هشتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گفت: برگزاري مسابقات حفظ و قرائت و ترتيل قرآن ويژه خواهران و برادران، برپايي شبي با قران در شهرستان‌هاي تابعه و بقاع متبركه مركز استان وبرگزاري مراسم روضه خواني و تعزيه مذهبي به مناسبت همزماني محرم وايام الله دهه فجر دراماكن مذهبي از برنامه هاي اين اداره كل در ايام دهه فجر است.

عليرضا يگانه اجراي نيات واقفين خيرانديش و كمك به مستمندان و محرومين از محل موقوفات منطبق را از ديگر برنامه هاي اين نهاد مذهبي عنوان و اضافه كرد: بازديد و سركشي ازخانواده هاي شهداء و ايثارگران برپايي پرچم هاي نمادين بر سر در ساختمان هاي اداري و اماكن مذهبي از ديگر برنامه هاي اين اداره كل است.

وي همكاري اداره اوقاف و امورخيريه استان يا ساير كميته هاي برپايي مراسم دهه فجر را يادآور شد و افزود: اداره كل اوقاف و امورخيريه استان با كميته فرهنگ و هنر،قرآن و نهج البلاغه و تعاون جهت اجراي برنامه هاي تدوين شده همكاري كامل دارد.

كميته بانوان دهه فجر تشكيل جلسه داد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همزمان با سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي مهمان مردم دارالعباده خواهد بود.

رئيس كميته بانوان ستاد دهه فجر استان ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن محرم از سخنراني صفار هرندي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در روز 22 بهمن در ميدان اميرچقماق يزد خبر داد.

مشاور امور بانوان استانداري ارائه شيوه هاي جديد و سبكهاي متنوع در به تصوير كشيدن و ماندگاري پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در استان را يك ضرورت برشمرد و گفت: همه دستگاههاي اجرايي و تشكلهاي مردم نهاد استان بايد با همكاري وتعامل با يكديگر دراحياي ارزشهاي انقلاب اسلامي در بين عموم اقشار جامعه و انتقال آن به نسل جوان امروز تلاش كنند.

مريم عبدالحسين زاده با اشاره به ارتباط مستقيم كميته بانوان ستاد دهه فجر استان با 20 كميته ديگر اين ستاد افزود. برنامه هاي زمانبندي شده و دقيقي نظير برگزاري گفتمان عفاف و حجاب در دبيرستانهاي دخترانه، آموزش مسائل ديني و مذهبي در مهدكودك هاي سراسر استان،احياي نقش روحانيت و شناساندن آن به جوانان و برپايي مسابقات تفسير قرآن را با كمك ساير كميته ها و به طور مشترك اجرا كنيم.

وي با بيان ايتكه امسال يك سالن از نمايشگاه دهه فجر انقلاب اسلامي در اختيار كميته بانوان قرار گرفته است اضافه كرد: نمايندگان تمام دستگاههاي ا جرايي بايد سعي كنند كه بخشي از توانمنديهاي خود را در 14 غرفه اين نمايشگاه در سالن c كه مختص بانوان است بخوبي به نمايش بگذارند.

مشاور اموربانوان استانداري يزد بر احياي فعاليتهاي ارزشمند انقلاب ، همچون تكبير شب22 بهمن و حضور گسترده بانوان و راهپيمايي اين روز تاكيد و تصريح كرد: مردم دارالعباده از سه مسير اصلي ميدان آزادي ، ميدان بعثت و خلدبرين به سمت ميدان شهدا حركت مي كنند و در آنجا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سخنراني خواهند كرد.

رئيس كميته بانوان ستاد دهه فجر استان يزد انتقال نمادين تمثال امام خميني(ره) ، از فرودگاه تا خلدبرين ، بر پايي شب شعر عاشورايي و برگزاري پرسمان حجاب در ايام الله دهه فجر از ديگر برنامه هاي ايام مبارك دهه فجر اعلام كرد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا